måndag 18 april 2011

Om integritet


Skrivpuff 18 april 2011

 I en korridor i en skola.
    Vad sysslar de med där borta egentligen?
    Menar du vid Davids skåp?
    Ja, det kommer ju folk dit hela tiden.
    Ja, men han säljer visst grejer, har jag hört.
    Vadå, grejer?
    Nå’n sorts tabletter, eller nå’t.
    Säljer han det här?! I skolan?! Hur vågar han det? Är han inte rädd att polisen ska komma med hundar och söka igenom skolan. Har de inte pratat om det?`
    Nej, men det blir inget, de kom ju fram till att det skulle kränka vår integritet.
    Jaha …

7 kommentarer:

  1. Illa illa, bort med sånt från skolorna!!

    SvaraRadera
  2. svårt svårt, inte svart eller vitt tycker jag..

    SvaraRadera
  3. Jag kommer på mig med att fnissa, fast det är ett så allvarligt ämne. Den fick du till bra.

    SvaraRadera
  4. Där har vi den komplexa aspekten!

    SvaraRadera
  5. Du den var riktigt bra!
    Jo då häxorna finns mitt ibland oss, fast dom kanske inte har såå många bestyr.

    SvaraRadera
  6. Skrämmande, tankeväckande bild.
    Tack f fin kommentar!

    SvaraRadera
  7. Håller med de andra. Det är vansinne att låta barnen bestämma vissa saker.
    På vår förra skola bestämde elevrådet som bestod av elever från trean att det var okej att slåss med pinnar på skolgården på skoj.
    Hur det slutade?
    i en olycka naturligtvis

    SvaraRadera