söndag 29 maj 2011

Mors dag - den som får mest är bäst?

    Kolla vad jag fick av barnen!
    Åh, en ring! (Gud, vad löjligt, att de alltid går på mors dags- och fars dags- kommersen!)
    Ja! Och kolla vad det står inuti då!
    ”Till mamma. Vi älskar dig. Lillen och Lillan” (Men lägg av!!) Åh, vad fint! (Nu får de väl ge sig! Som om barnen, 6 och 9 år, skulle komma på nåt sånt för det första och sedan knata iväg och köpa en så’n ring till sin mamma!)
    Vad har du fått, då?
    Eh … nja, vi ska väl åka och fika lite sen kanske … (Fan! Att jag inte orkar vara sådär opåverkad som jag borde! Fan, vad jag också skulle vilja ha en ring!)

5 kommentarer:

  1. är det dit vi har kommit...? till kommersen...

    SvaraRadera
  2. genialiskt med tankarna i kursivt! själv fick jag en teckning och en tårta. Gott! :)

    SvaraRadera
  3. Stolt och förfördelad. Bra

    SvaraRadera