söndag 1 maj 2011

Brytningstid

Vill att detta ska vara en brytningstid
en växling från det gamla mönstret som varat en tid,
till något nytt …

Jo, det är definitivt en brytningstid,
men vad jag växlar till är inte riktigt färdigformat än,
Jag vet att det kommer en sommar efter min vår,
men blir det en lång och varm en?
Eller blir den regnig och kall?
Får jag blomma och bära frukt
eller blir det goda bara snigelmat innan det hinner njutas?
Hur som helst,
nu är rätta tiden att peta ner mina nya frön,
och vattna och vårda och hoppas och tro.


Skrivpuff 1 maj 2011

6 kommentarer:

  1. Livets oändliga mirakel. Snyggt skrivet

    SvaraRadera
  2. Just det. Nu är rätta tiden.

    SvaraRadera
  3. Lång och varm tror jag att någon väderspåman sagt till tidningen Expressen.

    SvaraRadera
  4. vi vet nu, men inte sen, framtiden vet vi aldrig om

    SvaraRadera
  5. Fundersamt om tiden som kommer - fint.

    SvaraRadera
  6. Vilken naken betraktelse, härligt att få läsa!
    Vi får be till vädergudarna...

    SvaraRadera