lördag 2 juli 2011

Repet

Katten på råttan,
råttan på repet ...

Det är jag som är repet,
till för att knyta ihop,
foga samman,
med stadiga knopar,
något som ska hålla långt in i framtiden.

Men jag känner mig gnagd,
något som ständigt nafsar efter mig,
och ibland lyckas sätta vassa tänder i mig,
försvagar mig,
Dessutom är jag alldeles för kort
för att räcka till för alla dessa knopar,
men det verkar inte någon bry sig om,
nej, knyt knoparna glesare,
förstärk med dokument!

Bara man inte går av …

Skrivpuff 2 juli 2011, om ett rep

4 kommentarer:

  1. Helt klart en av mina favorittexter. Du har vävt in allt så fint, och jag gillar bilderna jag får.

    SvaraRadera
  2. Håller med. Fyndigt och snyggt komponerat.

    SvaraRadera
  3. känslan av att inte räcka till, och inse det själv....

    SvaraRadera