söndag 29 december 2013

Gräs

Gräset fortsätter att växa ... Det var inte sådär kortklippt som det borde varit inför vintersäsongen. Man hade ju en liten, liten förhoppning om att det skulle bäddats ner och gömts under ett lagom tjockt lager av snö, men det var ju ganska löjligt att hoppas på något sådant. Men en temperatur understigande den som manar gräset att växa (jag har hört att det är 4 grader) hade väl inte varit för mycket begärt. Jag vet egentligen inte varför detta irriterar mig, det är ju bara gräs som växer, en skitsak, det blir väl klippt till våren. Det är bara ännu en detalj i vårt operfekta hem.
Lär mig vara nöjd, att acceptera, att jag inte är en sådan människa som förmår skapa och upprätthålla det perfekta hemmet. Kanske finns det en orsak, något som kan hittas som förklaring. Eller kanske är det bara inte tillräckligt viktigt för mig tillräckligt ofta.

Men varmt och gott är också bra, och ingen super, ingen slåss. Och dricka te, läsa böcker, skriva, det är ju ändå några detaljer som skulle kunna räknas till de perfekta.

Skrivpuff 29 december 2013, om gräs

















4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Känner igen mig. Både i det ständigt växande gräset och i den återkommande frustrationen över det operfekta hemmet. :)

    SvaraRadera
  3. För vems skull ska hemmet vara perfekt?

    SvaraRadera