tisdag 24 april 2012

Intuition ...
Det låter så äkta det ordet, något medfött och starkt, och jag imponeras av människor som följer sin intuition, sin magkänsla, såna man hör talas om, läser om, såna som stannar upp, och säger: "Nej, det här känns inte rätt, jag måste göra något åt det." Och de står fast vid det, trots att det inte är så man brukar göra i sådana situationer, de bara känner att det är det rätta, och så räddar de någons liv eller hindrar något att gå käpprätt på tok.
Jag önskar att jag lite oftare hade EN magkänsla om vad som är det rätta att göra, och sedan vågade följa den. I efterhand är det ju lätt att säga att "Ja, jag kände det på mig!". Felet var ju bara att jag just då inte kunde urskilja just det extra starkt i allt det andra jag kände.

Skrivpuff 24 april 2012, om intuition

2 kommentarer:

  1. Härligt ärligt skrivet. Jag känner delvis igen mig.

    SvaraRadera
  2. Många magkänslor... och det har man ju.

    SvaraRadera