onsdag 8 januari 2014

Viska mig




Kan du inte viska
om du inte orkar säga mig?
Jag balanserar oss,
vi vippar och väger.
Jag försöker göra det med ett leende.
Då kan vi låtsas sen
att det aldrig varit så
att det inte var så svårt.
Men ibland är det jättesvårt
att parera den svajiga stapeln av blandat gods, som är vi
för jag kan inte samtidigt se
vart jag sätter mina fötter.

Kan du inte viska
om du inte orkar säga mig
om du tycker jag gör rätt,
om du vill att jag bär?
Eller vill du bara
att den där klumpiga clownen drar åt helvete?

Tystnaden blir jag tvungen att tolka.

Skrivpuff 8 januari 2014, om ordet viska


5 kommentarer:

  1. Det låter som om den där clownen har ett stort ansvar. Vad gör den andra clownen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jobbar för mycket, sover för lite och har så dåligt samvete hela tiden att han inte orkar tänka på det, gissar den första clownen ...

      Radera
  2. Fin text (fick läsa ett par ggr). Hoppas viskningarna vågas och blir högre och högre.

    SvaraRadera